سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جاهای دیدنی استانبول

سلام خدمت همه ی دوستان عزیز ،امروز می خواهیم تعدادی از مکان های دیدنی استانبول را برایتان معرفی کنم .
استانبول شهری بسیار زیبا واقع در کشور ترکیه است که گردشگران زیادی هم دارد.
مسجد ایاصوفیه
یکی از دیدنی های استانبول مسجد ایاصوفیه است که بنای تاریخی ارزشمندی محسوب می شود.
خوب است بدانید که ایاصوفیه در زبان یونانی به معنی دانایی مقدس است.
این مسجد به دستور پادشاهان روم شرقی ساخته شد و پادشاهان مسیحی در این مسجد به پادشاهی رسیدن خود را رسما اعلام می کردند.
وقتی سلطان محمد ، یکی از پادشاهان عثمانی موفق به فتح قسطنطنیه شد ایاصوفیه را به مسجد تغییر داد.

پیشنهاد میکنم در سفر به استانبول حتما از این مسجد دیدن کنید ،بلندی گنبد مسجد ایاصوفیه به همراه نقاشی های زیبای آن قطعا چشم هر بیننده ای را به خود خیره خواهد کرد.
کاخ توپکاپی استانبول
یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول کاخ توپکاپی آن است.
در سال 1459سلطان محمد فاتح دستور ساخت این کاخ زیبا را صادر کرد ، این کاخ سالیان دراز محل زندگی پادشاهان سلسله عثمانی بوده است.
معماری کاخ توپکاپی بسیار زیبا و خیره کننده است و به همین دلیل این کاخ یکی از اماکن مهم گردشگری شهر استانبول محسوب شده و گردشگران بسیاری دارد.


کاخ توپکاپی بسیار وسیع بوده و شامل بخش های مختلفی از جمله مکان استراحت سلاطین ،حرمسرا ،محل سکونت و... است که می توانید از همه ی آن ها دیدن کنید.
کلیسای چورای استانبول
در ابتدا کلیسای چورای استانبول مکانی برای راز و نیاز مردم مسیحی و برگذاری مراسم های مربوط به این آئین بود اما زمانی که دولت عثمانی بر کشور ترکیه مسلط شد تصمیم گرفت این کلیسا را تبدیل به مسجد کند.
درست است که این کلیسا بر اثر زلزله به مدت چند دفعه آسیب دید اما هر دفعه بازسازی شد و الان هم به عنوان موزه تمام مردم می توانند از آن دیدن کنند.


وقتی قدم به کلیسای چورای استانبول بگذارید قطعا از دیدن نقاشی های فوق العاده حضرت مریم (س) و فرزندش و کاشی کاری های زیبا لذت خواهید برد.
کاخ دولما باغچه استانبول
اگر از آن دسته از افرادی هستید که به تاریخ علاقه دارید توصیه میکنم در سفر به استانبول به هیچ عنوان بازدید از این کاخ زیبا را از دست ندهید.

این کاخ 45 هزار متر مربع مساحت دارد و به دستور سلطان عبدالمجید اول ، یکی از سلاطین سلسله عثمانی ساخته شده است.
در این کاخ شاهد چیز های زیبایی خواهید بود از بزرگترین لوستر جهان که تحفه ی ملکه ویکتوریای اول است تا فرش های ابریشم بسیار زیبا و...
امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و اگر روزی گذرتان به استانبول افتاد بتوانید از تک تک جاهای دیدنی این شهر زیبا دیدن کنید .